Hvordan Bliver du Velplaceret på Facebook Gaming ?

Hvordan Bliver du Velplaceret på Facebook Gaming ?

læsning

Vil du starte som streamer på Facebook Gaming-platformen? Meget godt valg, konkurrencen vil være meget mindre end på Twitch, men det betyder ikke, at det vil være en leg at bryde igennem på denne!

Mindre konkurrence betyder nemlig mindre publikum (selvom Facebooks er ret højt) og også forskellige koder til at skille sig ud! I dag giver vi dig vores 10 bedste tips til at hjælpe dig med at bryde igennem på Facebook og opbygge et stort publikum i det lange løb!

Vi snakker om den personlige branding du skal lave, dit udstyr, din indretning og vi giver dig nogle tips om den redaktionelle linje du skal tage!

Lad os finde ud af det uden videre!

Gamer Aesthetic Neon

1. Begynd at producere indhold på andre platforme

Facebook Gaming kan være vært for både livestreams og genudsendelser. Derfor skal du producere indhold til platformen, f.eks. videoer og klip.

Især videoer betragtes som permanent indhold, dvs. indhold, som du skaber, og som kan ses af nye brugere, selv når du ikke er online.

Dine videoer kan ses døgnet rundt, og Facebooks algoritme vil skubbe dem til nye seere, der er interesserede i den specifikke kategori, som din video er rettet mod.

Med tiden vil du nå dit niveau og være berettiget til Facebooks Level Up-program. Gennem dette program vil din stream kunne tjene penge på din stream, og du vil få adgang til andre Facebook Level Up-streamere, så du kan netværke og kommunikere med dem.

  • Producer videoer på Facebook - Det oplagte sted at starte er at producere indhold på Facebook selv. På din Facebook-afspiller side kan du udgive videoer efter behov. En nem måde at komme i gang på er at producere uddrag fra dine Facebook-streams som letfordøjelige videoer på 6-10 minutter. Nye seere kan nemt konsumere disse videoer, og hvis de kan lide dem, vil de sandsynligvis se dine Facebook-streams, da de vil blive indlejret direkte i platformen.
  • Diversificering af Facebook-videoer til YouTube - Ved at tage de videoer, du laver på Facebook, kan du diversificere dem direkte til YouTube. Disse videoer kan offentliggøres på YouTube for at øge seertallet og væksten, og du kan oprette en CTA (Call to Action) i videoen for at lokke seerne til at se dine Facebook Lives. Tubebuddy er et fantastisk værktøj til at hjælpe dig med at optimere dine videoer til YouTube-platformen. Tubebuddy hjælper dig ved at fortælle dig de bedste nøgleord til din YouTube-titel og -beskrivelse, og kan også hjælpe dig med at skabe iøjnefaldende thumbnails!
  • Brug Tiktok til at skabe netværk - Tiktok har stadig det hurtigste eksplosive vækstpotentiale af alle platforme. At poste meget korte klip af de bedste øjeblikke fra din stream er en fantastisk måde at opbygge et Tiktok-publikum på og få dem til at komme til din livestream. Det kan du gøre ved at skabe visse typer engagerende indhold, f.eks. uddannelsesindhold, komedie indhold, trending-indhold osv.
  • Brug Instagram til dit Facebook-publikum - Da Instagram er et datterselskab af Facebook, er der en masse kryds pollination af publikum mellem Facebook Gaming og Instagram. Instagram kan være et fantastisk værktøj til at belønne eksisterende seere med snapshots af dit liv, vise dem, hvad du laver uden for af strømmen kan give dem en endnu mere personlig forbindelse.

    2. Brug et webcam

    Et webcam kan være en god måde at komme i kontakt med dine seere på. De vil kunne se en realtids reaktion på deres spørgsmål, vittigheder og udtalelser. Der er en umiddelbar personlig forbindelse mellem streameren og seeren, hvis de kan se dit kropssprog og høre din stemme.

    Faktisk har det engelsksprogede site StreamScheme tidligere gennemført to undersøgelser direkte vedrørende seere, der ser streams med eller uden webcams. I den første sagde over halvdelen af de adspurgte deltagere, at de ikke ville klikke på et miniaturebillede uden webcam, uanset titlen eller det igangværende spil.

    streamer live


    I det andet tilfælde sagde næsten tre fjerdedele af respondenterne, at de foretrækker at se streams med facecams.

    Det er dog vigtigt at huske, at det er meget vigtigt at føle sig godt tilpas under streaming en. Hvis du er mere komfortabel live uden at bruge et webcam, kan du supplere dit indhold på forskellige måder; hvis dit indhold er interessant for seeren, kan det stadig blive et hit!

    3. Forbedre produktionsværdien

    Produktionsværdien kan gøre eller ødelægge en seers første indtryk af din stream. 

    Forbedre din lyd kvalitet

    Den vigtigste faktor for en velproduceret stream er lydkvaliteten. Selv om over halvdelen af dine potentielle seere måske ikke klikker, hvis du ikke bruger et webcam, vil næsten alle seere straks lukke af, hvis lyden er dårlig. Sørg for, at din mikrofon ikke har nogen toppe eller klipning, at den er høj nok og er tydelig for seeren.

    Det er også bedre at bruge en XLR-mikrofon, som f.eks. Shure SM7B, frem for en USB-mikrofon, da dette giver streameren mere kontrol over den lyd, de ønsker at sende i deres udsendelse. Typisk vil en XLR-mikrofon give dig mulighed for at justere: EQ-muligheder, kompression og andre lydindstillinger.

    Når det er sagt, kan en korrekt konfigureret USB-mikrofon stadig give dine seere en god lyd kvalitet, når du lige er begyndt. Du kan altid opgradere dit udstyr, efterhånden som dit system vokser.

    Opgrader din belysning

    En anden faktor, du skal overveje, er din belysning. Hvis du bruger et webcam, skal du sørge for, at du er godt oplyst, så seeren nemt kan skelne dit ansigt fra baggrunden.

    Hvis du er på et budget, kan du opnå dramatiske lys effekter med en enkelt lampe. En af disse metoder kaldes Rembrandt-belysning, og det er det, du typisk ser i en filmoptagelse.

    Det er en meget enkel metode, som indebærer, at man placerer en lampe til siden, så den kun belyser den ene side af dit ansigt. Dette gør det muligt for den anden halvdel af dit ansigt at være uoplyst, hvilket giver en meget dramatisk effekt. Du kan eksperimentere ved at flytte din lyskilde rundt for at se, hvilken effekt du ønsker at opnå på Camera!

    4. Brug iøjnefaldende stream-grafik

    Branding er et markedsføringsværktøj, som enhver streamer bør indarbejde. Det giver dig et tydeligt udseende, gør dig genkendelig for tilbagevendende seere og får dig til at skille dig ud fra mængden.

    I streaming bør grafik bruges smagfuldt og ikke distrahere seerne fra streameren, men snarere som en måde at supplere streamet på og binde det sammen. Professionelt designet grafik kan købes eller bestilles til din stream. Her er tre af vores favoritter:

    • OWN3D - En platform, der har et bredt bibliotek af overlays og alarmer. Disse aktiver er professionelt designet og kan nemt integreres i din stream.
    • Fiverr - Fiverr giver streamere mulighed for at bestille tilpassede aktiver til streaming fra kompetente udbydere. Dette giver dig mulighed for at have fuld kontrol over din stream-grafik og gøre den unik for dit brand.
    • Nerd or Die - Nerd or Die-grafikken er tiltalende for mange forskellige målgrupper. De producerer fantastiske overgange og scener, der får dine seere til at komme tilbage efter mere.

    5. Brug fængende musik

    DMCA eller (Digital Millennium Copyright Act) har på det seneste oplevet stigende håndhævelse i live streaming-fællesskabet. Facebook har afhjulpet disse problemer ved at give partnere mulighed for at købe licenser til at bruge ophavsretligt beskyttet musik i baggrunden af deres streams.

    Hvis der desuden opdages en DMCA-sang i din stream eller på en af dine videoafspilninger, giver Facebook dig besked og giver dig mulighed for at slå disse områder fra, mens du beholder dit indhold. 

    streamer spil på facebook

    Selv om disse løsninger findes, kan du også vælge at bruge royaltyfri musik, der ikke rammes af DMCA, som en streamer. På den måde kan dine videoer og live VOD blive vist på Facebook uden at skulle bekymre dig om, om de overholder ophavsretten.

    Der findes mange youtube-kanaler, der specialiserer sig i royaltyfri musik som no copyright sound, Free Music - Free Audio og mange flere, som du kan downloade og genbruge.

    Her er nogle andre tjenester, som du dog også kan bruge:

    • OWN3D - du kan finde deres Spotify-playliste via deres hjemmeside. Der er over 200 royaltyfri LoFi og Synthwave-sange, som du kan bruge uden omkostninger for dig eller dine fans.
    • Bass Rebels Streaming Playlist - En spotify playlist, der deler lyd til royalty free licenser.
    • Streambeats - En brugerdefineret afspilningsliste, der er blevet gjort DMCA-kompatibel. Denne afspilningsliste kan bruges til personlige og kommercielle formål.
    • Pretzel.rocks - En musikafspiller designet til live-udsendelser, med musik sikret til streaming.

    6. Chat med alle seere, der interagerer under din stream

    En af de unikke funktioner ved en livestream er interaktionen i realtid. Som streamer er det meget vigtigt at engagere sig med alle de seere, der konstant kommer ind; de skal være en del af samtalen for at holde din livestream interessant. Her er nogle måder at opmuntre til engagement i din chat på:

    • Et godt improvisations værktøj er at følge "Ja, og" princippet. Dette er i bund og grund idéen om altid at tilføje værdi til en samtale. Hvis et publikums medlem f.eks. spørger dig: "Har du set den seneste Marvel-film?", og du ikke har, kan du f.eks. svare ved bestemt ikke bare at sige "Nej, jeg har ikke set den", men snarere "Nej, jeg har ikke set den, tror du, det er værd at bruge min tid på at se den?" Ved at formulere dit svar som et spørgsmål giver du seeren værdi og beder om deres mening, hvilket giver næring til samtalen.
    • Husk brugere - Det er ekstremt vigtigt at huske brugere, der har været med på dine tidligere streams, for at skabe et positivt og inkluderende fællesskab. Brugere kan lide at gense tidligere samtaler, hvad enten det er af informative eller humoristiske årsager; dette er en fantastisk måde at øge engagementet i chatten på.
    • Stil spørgsmål - Stil spørgsmål til dine seere, uanset om det er om et nyt spil eller noget, du har oplevet for nylig. Seerne kan godt lide at blive inddraget i en samtale, hvor de bliver spurgt om deres værdier og holdninger til et emne. En god metode er at forberede spørgsmål, som du kan stille til alle seere, før udsendelsen, og have dem ved hånden, hvis du har svært ved at komme på ideer på det tidspunkt, hvor udsendelsen finder sted.

    Det skal bemærkes, at nogle seere er mere som "tavse seere". Faktisk er disse seere med i din chat for blot at se streamet og nyde showet. Det er en god idé ikke at engagere dem og lade dem nyde streamet i baggrunden. Hvis de føler sig trygge ved at chatte, vil de gøre det, så der er ingen grund til at råbe dem op!

    7. Netværk med andre streamere

    Det er nemt at se andre streamere som konkurrenter. Alligevel har du alt at vinde ved at samarbejde! Det er værd at bruge en halv time på at identificere dine konkurrenter, f.eks. folk, der streamer lignende spil, har en lignende personlighedstype og et lignende antal seere.

    At opbygge relationer med disse personer via Discord, e-mail, sociale netværk eller instant messaging kan føre til store muligheder!

    Du kan også finde interaktive grupper via Facebook-grupper; der er mange streaming- eller spil fællesskaber, som du kan tilmelde dig for at udtrykke din interesse for en bestemt kategori sammen med andre.

    8. Forbedre dit indhold

    Forbedring af dit indhold er en vigtig færdighed, som enhver indholdsskaber bør praktisere. Det kan du gøre ved hjælp af selvevaluering, som indebærer selvkritik af dit indhold ved at se på det og tage noter om, hvor du skal forbedre dig, og hvorfor du skal gøre det.

    Du kan også bede om feedback på dit seneste indhold for at se, hvad de kan lide, og hvad de gerne vil have ændret eller tilføjet. Her er nogle idéer til, hvordan du kan forbedre dit indhold:

    • Nyt indhold - I takt med at du producerer indhold, bør du føre en liste over nye indholdsideer, som du kan eksperimentere med. Det kan være nye indholdsideer eller en blanding af tidligere indholdsideer, som du kan kombinere. Dette er en sjov måde at holde dit indhold frisk og i sidste ende forbedre din kunst så hurtigt som muligt.
    • Tilpasset indhold - Dette er i bund og grund at sætte din egen drejning på eksisterende indhold. Det kan være en eksisterende videoide, som du har set fra din foretrukne indholdsskaber, og du kan tilpasse det indhold til din personlighed og dit flow.
    • Særlige lejligheder - Det er altid vigtigt at fejre særlige begivenheder med din stream. Det kan være milepæle i forbindelse med din Facebook-streaming karriere, f.eks. at opnå top tier-status, eller mere generelle begivenheder, f.eks. en fødselsdag eller en sæsonbestemt begivenhed.

    9. Del din stream på relevante Facebook-grupper

    En måde at få din Facebook-stream ud på er ved at dele den med relevante Facebook-grupper. Det kan være grupper som f.eks. streaming grupper eller en gruppe for en specifik kategori af din stream: et videospil, et fag eller profession osv.

    facebook likes

    10. Kom med din særlige ingrediens i opskriften

    I live streaming-branchen er det vigtigt at kunne fremvise et unikt talent eller en unik funktion. At være anderledes end mængden er noget, du bør fejre på streamingen, og ved at innovere nye måder at holde tingene friske på vil seerne altid være begejstrede for at deltage i din næste stream.

    11. Udvikl dit sæt

    Som du kan se, er det at udvikle en Facebook-spilside et maraton snarere end en sprint. Husk altid at være selv kritisk og have lysten til at iterere og forbedre dit indhold. Gør dit næste stream eller din næste video bedre end det sidste.

    Til sidstnævnte kan vi kun anbefale dig at bygge et flot gaming-setup godt dekoreret i stedet for at bruge en simpel grøn baggrund for at vise dine seere, at du på en eller anden måde er "en del af dem".

    Til det er der ikke noget meget kompliceret, en hylde med synlige videospil, en krystal lampe, en neon eller plakater med billedet af videospil ikoner, en stribe af led, der oplyser bagsiden af dit kontor i en farverig atmosfære behagelig for øjet, kort sagt, masser af ting at gøre og den eneste grænse er din kreativitet.

    Hvis du ønsker at anvende dette sidste punkt og opbygge et setup tilpasset din personlighed, så tøv ikke med at gå ind og kigge på vores samling af Gamer Aesthetic dekoration tilgængelig direkte ved at klikke på billedet nedenfor! Du burde kunne finde din lykke!

    Gamer Aesthetic Dekoration

    Indsend en kommentar

    Bemærk, at kommentarer skal godkendes, før de bliver offentliggjort

    Recevez nos articles dans votre boite email.