Hvordan får Man Seere på Twitch ?

Hvordan får Man Seere på Twitch ?

læsning

Du har lige oprettet din Twitch-kanal, og du ønsker at få et publikum hurtigt for at kunne leve fra dine streams? Eller måske har du været på platformen i et stykke tid, og du er ikke i stand til at slå igennem på trods af alle dine anstrengelser? Gå ikke i panik, vi ved, hvordan du opbygger et større publikum!

I denne artikel vil vi se på seks tips til at øge antallet af seere på alle dine kommende liv. Vi vil tale om design, udsendelsesstrategi og hvordan du bør interagere med dine fremtidige community medlemmer i gang!

Når du har læst denne artikel, vil det ikke længere være et problem for dig at opbygge et publikum! Lad os komme i gang!

Gamer Aesthetic Neon

Vores 6 tips til at øge seertallet på din Twitch-gaming kanal

I dag er det nemmere end nogensinde før at starte din egen streaming kanal. Der findes mange streamingplatforme såsom Theta TV, YouTube Gaming eller Facebook Gaming, men Twitch dominerer stadig markedet i dag! At starte nu kan være en god mulighed for at leve af din passion.

Hvis du allerede har startet din gaming kanal, er det sværeste at øge dit publikum. Hvor skal man starte? Det finder vi ud af gennem seks tips, som vi kan give dig for hurtigt at slå igennem!

1 - Skab et sammenhængende sende program

Et sammenhængende udsendelsesprogram er afgørende for at få din kanal til at vokse. Desuden er det at oprette og dele dit program en enkel måde at skabe tillid og tilskynde dine seere til at komme regelmæssigt. Når du opretter dit program, skal du angive, hvornår du vil udsende, og hvad du vil udsende.

Når du har oprettet det og delt det på din stream og forskellige sociale medieplatforme, skal du holde dig til det. Dette er vigtigt, så du ikke risikerer at fremmedgøre seerne ved ikke at leve op til deres forventninger. Hvis du ikke kan nå en stream, skal du give publikum besked på forhånd og om muligt ændre tidsplanen.

twitch-konference

Regelmæssig og hyppig streaming af indhold vil tiltrække et loyalt publikum og vise, at du er seriøs. Som med alle områder af indholds publicering vil det at holde sig til en tidsplan give dig mulighed for at tilbyde mere værdi til dine seere og tilskynde dem til at forblive loyale. Hvordan bør din streaming plan se ud? Det er helt op til dig.

Forpligt dig til at gøre, hvad du kan, men vigtigst af alt, hold dine løfter! Det er op til dig at beslutte, om du forpligter dig til at spille hele ugen, eller om du foretrækker at fokusere på weekenden. Når du beslutter dig for længden af din streaming session, skal du huske på, at dit publikum altid skal være underholdt og have gavn af din kanal.

Når du har etableret dig i streamingverdenen og tilbyder seerne en regelmæssig og konsekvent tidsplan, kan du overveje at tilbyde abonnementer på din kanal. Endelig må du heller ikke glemme at knytte dit spilprogram til dine boards.

Er du lige begyndt på Twitch? Tjek vores komplette guide om, hvordan du kommer i gang på Twitch for at lancere din første livestream og få dit første publikum!

2 - Engager dig og kommunikér med dine seere

At interagere med dit publikum er en af de bedste måder at få følgere på. Det får også seerne til at vende tilbage til din kanal for mere.

Når det kommer til live-streaming, vil det føre dig langt at holde samtalen i gang. Dine seere forventer en vis mængde forklaringer, når de ser en live-stream. Uanset om du diskuterer strategi, giver din mening om spillet eller svarer på spørgsmål og kommentarer, vil seerne gerne høre fra dig.

Selvfølgelig behøver kommunikationen med dine seere ikke altid at handle om spillet. Hvis du bruger en streamingplatform som Twitch, vil du sandsynligvis opleve, at brugerne logger ind for at lære dig at kende.

Når du først har opbygget et fællesskab, vil de også slutte sig til dig for at interagere med dette større publikum. Der er mange fordele ved at have et åbent og ærligt forhold til dine følgere.

Din strategi for brugerengagement kan omfatte ting som f.eks:

  • At takke nye abonnenter
  • Opmuntre til samtale med spørgsmål
  • Acceptere anmodninger om sange eller spil
  • Spørge dit publikum om spilforslag eller feedback
  • Konkurrencer
  • Interagere på forskellige kanaler

Ved at fokusere på engagement og kommunikation med dine seere vil din kanal blive et interaktivt fællesskab. Desuden vil dine seere finde værdi i din stream, som går ud over blot at se en fremmed spille et videospil. Resultatet? En stigning i antallet af seere, følgere og abonnementer.

3 - Spil de rigtige spil

Det lyder måske kynisk, men hvis du vil øge dit publikum, er du nødt til at vælge de rigtige spil. Det, du spiller, kan gøre eller ødelægge din kanal. Du skal undersøge tendenser i spil miljøet for at forstå, hvilke spil der vil tiltrække din målgruppe.

Prøv forskellige spil af og se, hvilke der effektivt tiltrækker dit publikum. Find en balance mellem spil, som du brænder for, spil, som du er god til, og spil, som ikke er mættede. Det er også en god idé at variere det sjove og opdatere din kanal.

bedste twitch-spil

Hvis du bruger din tid på at streame populære spil, der allerede er meget omtalt, risikerer du at blive overskygget af etablerede streamere. Derfor er det en god idé at kigge på nye eller nichespil, der endnu ikke er blevet streamet, og gøre sig bemærket.

Dette fungerer især godt, hvis du specialiserer dig i en genre eller er særligt dygtig inden for et område. Desuden kan du udnytte din stream til at få gratis kampagner fra producenter, der er villige til at vise deres spil frem.

Så hvordan finder du de rigtige spil ?

Der findes masser af spilsider og søgemaskiner, der hjælper dig med at finde de mest populære spil og de seneste succesfulde udgivelser. Du kan også tjekke Twitchs hjemmeside for populære spil eller andre spilsider for umættede spilideer.

Tænk på mobilspil, som tegner sig for en stor del af markedets indtægter. Det er også en vej med et stort potentiale, der kan åbne din kanal for nye spil og et bredere publikum.

Mobilspil tegnede sig for omkring 50 % af den globale videospilindustris indtægter i 2020.

4 - Fremme din kanal på sociale netværk

3,5 milliarder mennesker i verden bruger en eller anden form for sociale medier. I dag er folk knyttet til deres mobile enheder - at miste en smartphone er som at miste en arm! Desuden udgør mobiltrafikken fra 2018 størstedelen af webtrafikken på verdensplan.

sociale medier

 

Promovering af din kanal på platforme som Twitter, Facebook, Reddit og Youtube kan give utrolige resultater. Du når dit publikum i realtid, uanset om de er hjemme, på arbejde eller på farten.

Lad os se på nogle af de bedste metoder til at promovere din kanal på de sociale medier.

Begynd at promovere før begivenheden

Del detaljer om dine kommende streams på sociale medieplatforme på forhånd. Du bør også sende påmindelser om begivenheden, før den går live.

Dine publikumsmedlemmer er sandsynligvis på en eller anden form for sociale medier; dette er en måde at dele detaljer på og forblive på deres radar. Hvis du er i deres kalender, vil de være mere tilbøjelige til at følge dig.

Back to the arcade neon

Indlejre livestreams

Mange sociale medieplatforme giver dig mulighed for at integrere livestreams. Integrer din livestream med sociale medieplatforme som Twitter eller Facebook for at øge dit publikum og give folk mulighed for at følge dig, uanset hvor de er.

Hold nogle af dine bedste videoer tilgængelige på Twitch (eller en tilknyttet YouTube-kanal), så fans kan dele dem, selv når du ikke er live.

Overvej henvisning markedsførings taktikker

Henvisningsmarkedsføring kan være så simpelt som at opfordre folk til at synes godt om og dele din begivenhed eller side. Det er en fantastisk måde at udvide dit publikum på. Jo flere folk taler om din stream, jo mere populær bliver den.

twitch female gamer

Del dine andre sociale netværk

Det er vigtigt at være aktiv på flere platforme for at øge dit publikum. Hvis du vil opfordre seerne til at komme i kontakt med dig på alle platforme, kan du integrere en pop-up eller et banner på din side for at opfordre dem til at tilmelde sig et nyhedsbrev eller komme i kontakt med dig på sociale medier.

Husk dog, at pop-ups altid skal være kontekstuelle og relevante; du ønsker ikke, at de skal afbryde seerens oplevelse eller slå dem helt fra.

5 - Tilvejebring værdi for dit publikum

Tænk på din kanal som din virksomhed. Din stream er produktet, og seerne er dine kunder.

Hvis en virksomhed ønsker, at deres kunder skal fortsætte med at købe deres produkt, skal de sørge for at tilbyde dem noget værdifuldt. Når et publikum finder værdi i et produkt eller en tjeneste, er de mere tilbøjelige til at købe det og anbefale det til andre. Så enkelt er det!

logo twitch neon

I traditionel markedsføring kan du lave et overbevisende script til at tiltrække kunderne og beskrive, hvordan dit produkt vil gavne dem. Det er ikke så enkelt, når det drejer sig om live streaming.

Så hvordan kan du give dine seere en engagerende streamingoplevelse ?

Overvej dine seeres motivationer. Generelt gør de fleste seere, der streamer en kamp, det for at :

  • Få tips om spilstrategi
  • blive underholdt
  • Vide, om de skal træffe en købsbeslutning.
  • Hvis du kan opfylde disse behov, har du allerede en fod inden for døren. Hvis du forsøger at dække for meget, lykkes det måske ikke med nogen af dem. Tænk i stedet over, hvad du er bedst til, og fokuser på det.

Du bliver dog nødt til at få seerne til at se dig frem for en anden streamer og blive ved med at se dig. Så hvad kan du gøre for at skille dig ud?

Det er måske et kliché-råd, men vi siger det alligevel: Vær dig selv.

Prøv at få de engagerende, humoristiske og venlige aspekter af din personlighed frem, når du interagerer med dine seere. Du er trods alt et rigtigt menneske bag en skærm.

Ligesom virksomheder skal finde en unik brandstemme for at kommunikere med deres publikum, skal streamere gøre det samme. Din personlighed kan hjælpe dig med at skille dig ud fra andre spillere og opbygge relationer med dine seere.

6 - Brug det rigtige udstyr

setup streamer twitch

Før du kan overveje at udvide dit publikum, skal du have det rigtige udstyr! Streamens kvalitet kan have en stor betydning for publikums oplevelse. Du skal sørge for, at din video- og mikrofon kvalitet er god.

Dine seere skal kunne se dine udtryk og høre dine kommentarer tydeligt, ellers vil de ikke forstå, hvad der foregår. Dette er den hurtigste måde for folk at miste interessen for din kanal på.

Husk også på, at du skal have en stabil internet forbindelser og en velrenommeret streaming software for at give dine seere en kvalitetsoplevelse. Der er mange muligheder for live streaming-software (ligesom et alt-i-én desktop-program til gamere) på markedet.

De fleste programmer tilbyder RTMP-streaming med et enkelt bestemmelsessted, flere videokilder, layouts, grøn skærm, live-skift og tilpassede overgange. Når du skal træffe din beslutning, skal du vælge en baseret på dit budget, dine softwarekrav og det ønskede resultat.

live streamer

Bonus - Nu kan du sige goddag til dine nye seere

Her er vi ved slutningen af de 6 tips til at øge seertallet for din live videospilskanal. Ved at indarbejde disse strategier i din plan for live streaming vil du være i stand til at øge dit publikum og opbygge loyalitet over for din kanal.

Men der er naturligvis mange måder at differentiere og vokse på, så mange at vi umuligt kan opremse dem alle i dette ene blogindlæg.

For eksempel kan du lige så godt være opmærksom på indretningen og den lys stemning, som du viser eller vil vise gennem dit webcam! En god måde at differentiere dig fra andre designere og bidrage til din personlige brand identitet.

Uanset om det er med en lysekrone i form af et videospil ikon, en neon gaming lampe, en lavalampe, en RGB LED strip eller en plasmalampe, kan du have mulighed for at genskabe en 80'erne-90'er atmosfære, der minder om arkaden og videospillenes begyndelse eller en cyberpunk atmosfære.

Find alle vores Gamer Aesthetic dekorationer til at forbedre indretningen af dit stream-setup ved at klikke direkte på billedet nedenfor!

 

Gamer Aesthetic Dekoration

Indsend en kommentar

Bemærk, at kommentarer skal godkendes, før de bliver offentliggjort

Recevez nos articles dans votre boite email.