Sega Master System Konsol

Beklager, der er ingen produkter i denne samling

Sega Master System

Console Master System - Gamer Aesthetic

Sega Master System (kendt som Mark III i Japan) var Segas første skridt ind i spilverdenen i 1986. Sega lancerede også "Sega Master System II" i 1991 som en "økonomikonsol" for dem, der ikke havde råd til en Mega Drive/Sega Genesis, som var blevet lanceret to år tidligere, i 1989.

En kopi af Master System

Master System er ligesom alle retrokonsoller ved at blive gammelt og sjældent. Meget sjældne og derfor næppe overkommelige. MasterSystem-replikker er et godt kompromis mellem troværdighed og nostalgi. Derfor foreslår vi dem på vores hjemmeside. 

Segas master system med integrerede spil

Sega, en 2017, à proposé des consoles avec des jeux intégrés dans la master system. C'est une ressortie d'un de leur classique du jeu-vidéo. Cette console est pratique pour ceux qui veulent vouloir jouer avec une master system mais sans avoir à stocker des dizaines de cartouches fragile. Nous proposons donc ces modèles de console officieux avec jeux intégrés. 

La Première Console a succès Sega

Før MasterSystem var der Sega SG-1000, SC-3000 og Sega Mark III. Desværre var ingen af dem en kommerciel succes, så Sega besluttede sig for at udvikle en efterfølger til alle de tidligere systemer med bedre, nyere og hurtigere hardware end Famicom.

I forbindelse med lanceringen af konsollen i Nordamerika omdesignede Sega Mark III og omdøbte den til "Master System", ligesom Nintendo omarbejdede Famicom til Nintendo Entertainment System. Navnet "Master System" var et af de mange forslag, som Segas amerikanske medarbejdere overvejede, og det blev til sidst valgt ved at kaste pile på et whiteboard. Dette var altså den første konsol, hvis navn blev valgt tilfældigt.

Sega Enterprises' præsident Isao Okawa godkendte navnet efter at have fået at vide, at det henviste til konkurrencen i videospil- og kampspilsbranchen, hvor kun én konkurrent kan være "Master". Det endelige futuristiske design af "Master System" skulle appellere til den vestlige smag.

Den 8 bit Sega-konsol

Selv om der fandtes andre 8 bit-konsoller fra Sega, er det Master System, vi husker. Det var enten ved at forbedre Segas markedsføringstaktik, ved at integrere elementer fra konkurrenternes sprogbrug, men også ved at differentiere sig selv via et "killerspil", som stadig var sjældent for den tid. "Sonic the Hedgedog" satte barren højt i forhold til spildesign for alle andre 8 bit konsoller på den tid.

Konsollen blev designet af det samme interne Sega-team, som havde skabt SG-1000. Mark III var en ombygning af den tidligere konsol. Processorerne i SG-1000 og SG-1000 II var Zilog Z80A'er med en hastighed på 3,58 MHz, mens Mark III, SC-3000 - en computerversion af SG-1000 - og Master System var udstyret med en Z80A med en hastighed på 4 MHz. Mark III og Master System overtog også den Sega-kortplads, der blev brugt i SG-1000.

Start af konkurrencen mod Nintendo 

Sega Mark III blev udgivet i Japan i oktober 1985 til en pris på 15.000 yen. Selv om Mark III havde teknisk set mere kraftfuldt hardware end sin største konkurrent, Famicom, var det ikke nogen succes ved lanceringen. Der opstod vanskeligheder på grund af Nintendos licenspraksis med tredjepartsudviklere på det tidspunkt, hvor Nintendo krævede, at Famicom-titler ikke måtte udgives på andre konsoller. For at overvinde disse vanskeligheder udviklede Sega sine egne titler og fik rettighederne til at portere spil fra andre udviklere, men de solgte ikke godt. NEC anvendte derefter den samme strategi på nogle Sega-titler, da de udviklede spil til TurboGrafx-16. Under forberedelserne til lanceringen sagde Mark Cerny, at "presset var meget, meget højt", idet et typisk spil kun fik tildelt tre måneders udviklingstid.

Efter at være blevet omdøbt til "Master System" blev konsollen udgivet i Nordamerika i 1986 for 200 USD (svarende til 432 USD i 2015), inklusive et multikort med Hang-On- og Safari Hunt-spil. Sega og Nintendo, som eksporterede Famicom til USA på samme måde som Nintendo Entertainment System (NES), planlagde at bruge 15 millioner dollars i efteråret og vinteren 1986 på at markedsføre deres konsoller; Sega håbede at sælge mellem 400.000 og 750.000 konsoller i 1986. Ved udgangen af 1986 havde Master System solgt 125.000 konsoller, hvilket var mere end Atari 7800's 100.000 konsoller, men mindre end Nintendos 1,1 mio. konsoller. Ligesom i Japan havde Master System i Nordamerika et begrænset bibliotek af spil, som ikke blev modtaget lige så godt som NES. I modsætning til Nintendos licenspraksis havde Sega kun to amerikanske tredjepartsudviklere, Activision og Parker Brothers. I 1988 havde Nintendo en andel på 83 % af det nordamerikanske marked for videospil. Sega hævdede, at "vores konsol er den første, hvor grafikken på æsken faktisk svarer til grafikken i spillet", og Master System's markedsføring var rettet mod at bringe arkadeoplevelsen til live, men marketingafdelingen blev kun ledet af to mænd, hvilket satte Sega i en reklamemæssig ulempe.

Prisen for et Master System

En retrokonsol har en vis pris. De er normalt meget billigere end de nye konsoller, men de er ikke tilgængelige for alle. Afhængigt af antallet af spil, der er indbygget i retrokonsollesystemet, antallet af controllere og andre faktorer, der er mere anekdotiske og ikke ændrer spiloplevelsen, kan et Master System koste mellem 59 og 159.

han Sega Master System (SMS) er en 8-bit konsol, der blev udgivet af Sega den 20. oktober 1985 i Japan og i september 1986 i USA. Den blev solgt til en pris på 199,99 dollars. Den var udstyret med en 4 MHz Zilog Z80A med 8 KB RAM og 16 KB VRAM. Den var udstyret med en Yamaha YM2602B VDP GPU. Den var designet til at være en direkte konkurrent til Nintendo Entertainment System og var det teknisk overlegen på nogle punkter. Sega Game Gear blev udgivet i april 1991 og var en konkurrent til Game Boy. Den havde en baggrundsbelyst skærm, farver og et flot design. Den blev solgt for 149,99 dollars. Den havde en 3,5 MHz Zilog Z80-processor med 8 KB RAM og 16 KB VRAM.

Der er mange hardware ligheder mellem SMS og Game Gear (GG). Især kan SMS-spilpatroner faktisk spilles på Game Gear via en adapter. Af denne grund kan de fleste SMS-emulatorer også køre GG-spil.

Internt udvider Master System Segas gamle SG-1000 ved at tilføje mere RAM og en enkelt ny videotilstand; da SG-1000 blev bygget af de samme CPU-, video- og lydchips som ColecoVision, kører mange Master System-emulatorer også ColecoVision-spil.

Master System-emulator

Master System-emulatorer er blandt de mest kraftfulde emulatorer. Hver af dem hævder en hardwarekompatibilitet på mindst 80 % og endda 90 % for nogle af dem. Denne store tillid, som udviklerne har til deres eget system, viser, at denne gamle konsol er meget velkendt, både hvad angår hardware og intern kode og den måde, elementerne interagerer med hinanden på.

Emulator til Android

Vintage-konsoller har den "fordel", at de ikke er særlig kraftige. Nogle kan bogstaveligt talt køre som lommeregnere. Så det er ikke overraskende at se emulatorer, der er lavet til at køre på bærbare computere og især androider. IOS-baserede smartphones er meget mere komplicerede at håndtere for en emulatorudvikler end Android-kode. Så vi finder mange flere emulatorer med høj spilkompatibilitet på huawei og samsung end på apples. Hvis du gerne vil spille dine yndlings retrospil, når du venter, og gerne vil have dem på mobilen, skal du tage denne forskel i betragtning. Det kan være, at du skal skifte din telefon.

Windows 10-emulator

Emulatorer blev først lavet på Windows Vista. Selv om nogle har udviklet sig siden da og allerede har nået deres maksimale potentiale, fordi de allerede er blevet raffineret til det yderste, har nogle emulatorer eksisteret i lang tid. Pas på, nogle af de nyere emulatorer er bedre end de ældre på grund af forskellen i færdigheder, men også i behov mellem reotrgamere, der brugte vista, og den nuværende generation, der bruger Windows 10.

Emulator til MAC

MAC'er er blevet en anden reference til lancering af retro-emulatorer. Disse maskiner er faktisk ret kraftfulde, selv om det stadig er Apple, og det er ikke den vigtigste funktion, som Steeve Job har tænkt på.